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2022 Online F3A Competition, Winter

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協力の依頼があった訳ではありませんが、案内が発表されていたのでアップしておきます。
自動翻訳が役に立ちますね。

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Proton Control Systems, Inc.

  • 2022 Online F3A Competition, Winter
    Players Qualifications : None
    Type of airplane : Fixed wing aircraft (gyro stabilized and auto flights are not permitted)
    F3A aerobatics : P-23
    https://www.nsrca.us/index.php/flying/sequences/call-sheets-and-aresti/p-23-call-sheet
    Flight data recorder : Player’s choice (Pathfinder and others are allowed)
    Competition judges : Players
    Application due : 30th Nov. 2022
  • Order of competition
    1. Sign up
      Each player shall practice, perform NSRCA P-23 aerobatics (attachment) and submit their best performance run to teamproton@gmail.com as a ‘json’ file by November 30th.
      To display the flight area in the screen, it must be registered FIRST at http://www.flightcoach.org/fcmap/
    2. Log file submission
      Log files are renamed to their player number and sent back with the file to confirm in order they were received.
      Through this process, all files submitted before Nov. 30th will be distributed to every player for evaluation.
    3. Evaluation
      The judges (players) shall evaluate every aerobatics then mark them on the attached Excel sheet and send them to teamproton@gmail.com .
    4. Result announcement
      Scores and winners are announced based on the collected excel sheet. The first to 10th places shall be shown in their names.
      *Precaution : Online competitions have no way of restricting the players from using unauthorized devices and methods such as gyros, FC, and etc. Please consider that the goal of this competition
      is to improve and lower the required participation skill for everyone. Thus, please do not use prohibited devices and submit your OWN record.
  • Online F3A Evaluation.
    Since the Online F3A do not have separate judges it is crucial that each and every player acknowledge the standards and rules set up by the AMA and host to have a successful competition.
    The rules applied to the aerobatics are as follows:
    1. Geometrical accuracy, (how recognizable the aerobatics are)
    2. Constant Flying Speed, (how consistent the flying speeds are throughout the entire aerobatics)
    3. Correct Positioning within the Maneuvering Zone, (how well the aerobatics are performed within the set area boundaries)
    4. Size Matching to the Size of the Maneuvering Zone, (how well fitting the size of aerobatics are to the size of the set area)
      *The maneuvering are is displayed as a rectangle in Front View, Green in Top View, and Yellow Zone.
      Please see the linked PDF for the criteria.
      https://www.nsrca.us/images/stories/currentsequences/F3A-P-23 Powerpoint.pdf
  • Scoring procedure
    In the scoring sheet, select the participant tab on the bottom then mark from 0 to 10 in the BLUE cell next to the maneuver name. (Total score = KF * score)
denkado
作成: 2022/10/06 (木) 11:00:46
履歴通報 ...
1
denkado 2022/10/07 (金) 15:32:40 修正

11月30日までに「json」ファイルを提出とあります。
「bin」ファイルでは無いんですね。
「json」ファイルは飛行場の情報を入力する必要が無いので、フライトコーチのマップに登録してない飛行場でのフライトでも、大丈夫という事になります。

2
denkado 2022/12/05 (月) 14:51:03

3名の参加があって、その結果が発表されました。
https://github.com/protoncontrolsystems/onlinef3a22winter
選手のjsonを選択してからDownloadボタンを押すと、ブラウザでファイルが開きます。
そこで「ページを別名で保存」すると、jsonファイルとして自分のPCに保存できます。
後は通常通りプロッタで開くとリボン図が見られます。
色々なフライトを見るのも、とても参考になります。

3

素晴らしいです。海外のパイロットの航跡が自分のところでみられるとは。

4
denkado 2022/12/05 (月) 20:06:44 修正

面白くなって来ましたね。
参加してくれた人に感謝です。
参加者は、フライトデータの提出だけでなく、ジャッジもしなければならないので、大変です。

5
denkado 2022/12/06 (火) 21:20:10

参加機のフライトを紹介しておきます。
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テンプレートと比べてみましょう。
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6
denkado 2022/12/09 (金) 09:43:11 修正

F3A競技会に小型機で参加する事も出来ない事は無いですが、大人の中に子供が混じって競争している様な違和感はあるので、参加は考えていませんでした。
審査する側になったとしても、スケール感に慣れていないと、プロッターの設定などで戸惑ってしまうと思うので。

例えばミュゼットならこんな感じになります。
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ちなみに、今回の参加者ではありませんが、以前紹介したTDさんのフライトデータでは、こんな感じになります。
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それぞれ全く別の環境でフライトしている訳ですが、それがこうして一目で見られるのですから、良い時代になったものです。

7
denkado 2022/12/11 (日) 17:28:32 修正

採点表も公開されています。
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参加者はお互いに採点し合う事になっているので、採点のやり方も勉強しておかなければなりません。
実際に肉眼で見るのと画面で見るのは勝手が違うので、慣れが必要です。

まぁ、将来は機械による自動判定となるのでしょうが、ただ飛ばす練習だけでなく、ジャッジの立場に立って演技を見るというのも、パターンフライトを知る上では大事な事です。

どんな所をどれくらい減点するかは個人の判断によるし、少数意見の方が正しい事もあるので多数決で決めればいいというものでもありません。
どこで減点して良いか分からなければ全員が高得点になってしまうし、逆に減点ばかりしていたら点数はなくなってしまいます。
公平性とバランス感覚が大切で、採点作業は本当に難しいです。

因みに、私がやってみたら、TyphoonさんとF3areserchさんは似た様な点数となり、Mach44さんはもっと高得点となりました。
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